Frissítés: 2011. június 28.

A mai napon Tóth Imre, a Vásárcsarnok Intézmény (a Telep jelenlegi fenntartója) vezetője  találkozót kezdeményezett, ennek nagyon örülünk. Annak viszont nem, hogy két hónapig nincs közgyűlés, így a továbblépésre őszig nincs lehetőség.

Adalék a szöveghez, hogy a Szombathely TV stábjával történt helyszíni beszélgetés közben felhívták a figyelmünket arra, hogy a Telep melletti terület (már?) nem az önkormányzat tulajdona. Ettől a vitától természetesen távol maradunk, azonban annyiban érint bennünket, hogy ha ez valóban így van (így lesz a közeljövőben), a megállapodás jelentős részét semmissé teszi az alapítvánnyal kapcsolatos részeket tekintve. Ez nyilvánvalóan új helyzetet teremt.

 

Ugyanakkor azt is szeretnénk nyilvánvalóvá tenni, hogy az Alapítvány nem a napi működést kívánja finanszírozni, tekintve, hogy erre sem biztos anyagi kerete nincs, másrészt pedig évekig azzal hárította el a korábbi városvezetés a segítő szándékot és az üzemeltetés átvételét (ötlet szintjén felmerült ez is), hogy a Telep, illetve az üzemeltető hatósági feladatokat lát el. Ha ez így marad, természetesen ennek a tevékenységnek a működési költségét a városnak (mint fenntartónak) és a Vásárcsarnok Intézménynek (mint üzemeltetőnek) kell biztosítania - ahogy ez egyébként a lenti szövegben szerepel.

 


 

Frissítés: 2011. május 30.

Közgyűlési döntés alapján az Önkormányzat nem adja át az üzemeltetést a Közterület-Felügyeletnek, mert ez plusz források bevonását jelentené. Ugyanakkor azt gondoljuk, hogy a március 8-i utolsó egyeztetés óta - ha az Önkormányzat valóban teljes mellszélességgel a fejlesztés mellett állna - lett volna ideje hivatalos vagy informális csatornákon jelezni a feleknek, hogy akár a jelenlegi üzemeltetővel, akár más formában lehetőség van a további tárgyalásra. Ma kezdeményezzük az Önkormányzattal az ilyen irányú továbblépést, ugyanakkor az Önkormányzattól, mint az információ birtokosától vártuk volna ezt a lépést.

 


 

E G Y Ü T T M Ű K Ö D É S I  M E G Á L L A P O D Á S

(tervezet)


Jelen együttműködési megállapodást, az alább felsorolt felek abból a célból kötik meg, hogy elősegítsék Szombathely városban az állatvédelemből adódó feladatok teljesítését, az állatok védelmét.

Együttműködő Felek:

  1. Szombathely Megyei Jogú Város Önkormányzata (Szombathely Kossuth L.u.1-3.) képviseletében ……., (továbbiakban:Önkormányzat)
  2. Közterület – Felügyelet (Szombathely Ady tér 40.) képviseletében dr. Varsányi Péter igazgató (továbbiakban: Felügyelet)
  3. a Kutyamenhely Alapítvány (Szombathely Kossuth Lajos u. 1-3. levelezési cím: 9798 Ják Móricz Zs.u.4.) képviseletében Trenyik Zsolt a kuratórium elnöke, (továbbiakban: Alapítvány)
  4. Fekete István Állatvédő Egyesület (9700 Szombathely, Felsőbüki Nagy Pál utca 39.) képviseletében Vértesi Andrea elnök (továbbiakban:Egyesület)

 

Az együttműködési megállapodás tárgya, a Felügyelet által működtetett Gyepmesteri telep (Szombathely Hajnóczi u. 1.) tevékenységének, szolgáltatásainak magasabb színvonalúvá tétele, valamint az állatvédelmi tevékenység összehangolása, a felek kölcsönös együttműködése által.

Az együttműködési megállapodást kötő felek elhatározzák, hogy a Szombathely Hajnóczy u. 1. szám alatt működő gyepmesteri telepen, a következő feladatok elvégzését vállalják:

 Az Önkormányzat biztosítja:

a)     A gyepmesteri telep működéséhez szükséges költségvetési forrást, a mindenkori éves költségvetés keretében.

b)     A Alapítvány ingyenes használatába adja, külön megállapodásban, az önkormányzat tulajdonát képező 10485/2 helyrajzi számú ingatlant, ahol a Közalapítvány kutyamenhelyet alakít ki, és az Egyesülettel közösen a telepről kikerülő, még gazdátlan kutyákat is tudja fogadni.

c)      Támogatja az együttműködő felek minden olyan tevékenységét, pályázatát, amely a gyepmesteri telep felújítására, működési színvonalának emelésére, az állatvédelmi feladatok ellátására vonatkozik.

 

  1. A Felügyelet biztosítja, illetve végzi:

a)     A telepen állatvizsgáló részt alakít ki, amelyhez a legszükségesebb felszerelést (krómozott asztal, zárható szekrény, testhőmérő, kötszer, sebfertőtlenítő, stb.) biztosítja.

b)     A telepen, minden fél által hozzáférhető irodát, ügyfélfogadó helyiséget alakít ki. Az ügyfélfogadó helyiségben elhelyez egy db számítógépet, és gondoskodik az internet hozzáférésről.

c)      Vállalja a Gyepmesteri telep számára 1 db chipleolvasó beszerzését, ezzel is könnyebbé és gyorsabbá téve a már chippel ellátott állatok eredeti gazdához való visszajuttatását. 

d)     Szerződéssel biztosítja a telepen elhelyezett állatok állatorvosi vizsgálatát, ellátását, szükség esetén, ha annak egészségügyi illetve jogi feltételei fennállnak, elaltatását.

e)     Gondoskodik arról, hogy a telepre bekerülő állatok vizsgálatát az állatorvos hetente hétfő, szerda és pénteki napokon elvégezze. A gyepmester, legkésőbb az állatorvosi vizsgálatot követően értesíti az Egyesületet arról, hogy különleges ellátást igénylő állat került a telepre, azt elhelyezte az erre szolgáló területen.

f)       Amennyiben  helyhiány miatt szükségessé válik valamelyik állat elaltatása, erről az Egyesületet és az Alapítványt előzetesen, - legalább 2 nappal a tervezett altatás előtt – igazolható módon tájékoztatja.

g)     A Felügyelet a telepen elhelyezett állatokról vezetett nyilvántartást az interneten közzé teszi, biztosítva ily módon is az Egyesület és a Közalapítvány számára az információhoz jutás lehetőségét.

h)     Folyamatosan tölti fel a gyepmesteri telep honlapjára a nyilvántartási adatokat, a telepen folytatott tevékenységet ismertető anyagokat.

i)        Elkészíti a közös feladat ellátáshoz szükséges szabályzatokat (Pl. tartási költségek szabályzata, örökbefogadási szabályzat, nyitvatartási szabályzat, stb.), jelen megállapodásban foglaltak figyelembevételével.

j)        Ideiglenes jelleggel, az Alapítvány részére átadja a telep D-Ny-i részét, mobil kennelek felállítása céljából, mindaddig, amíg a 10485/2 hrsz-ú, ingatlanon a kutyamenhely kialakítása nem történik meg. A kialakítást követően az Alapítvány a mobil kenneleket áthelyezi az ingyenes használatában lévő ingatlanra és az eredeti állapotot a telepen helyreállítja. Az ideiglenes használat időtartama alatt az Alapítvány gondoskodik a terület ideiglenes bekerítéséről, lehatárolásáról. Az ideiglenesen átadandó terület meghatározására helyszíni bejárást követően kerül sor, az együttműködésben résztvevő felek által. A felek a helyszíni bejáráson nevesítik azokat a helyiségeket, területrészeket is, melyeket közösen használnak.

k)      A menhelyen elhullott állatokat a gyepmester az erre szolgáló konténerben, kérésre elhelyezi.

l)        A gyepmester feladata, a telepen elhelyezett, külön gondozást nem igénylő állatok élelmezése, gondozása, a kennelek, valamint az udvar, illetve a nem közös használatú épületrészek takarítása. A gyepmester, a saját tulajdonát képező állatot,  a szolgálati lakáshoz tartozó elkerített területen belül biztonságos módon tarthatja. A közös, bárki által megközelíthető területrészekre sem a saját tulajdonú, sem befogott vagy a telepre bevitt állat nem engedhető ki.

m)   Fentieken kívül az Állat-egészségügyi Szabályzat kiadásáról szóló 41/1997. (V.28.) FM rendelet 5. számú függelékének gyepmesteri telep működtetésére vonatkozó előírásokat.

 

  1. Az Egyesület vállalja:

a)     Tagsága önkéntes segítői, hetente, keddi napon, 16 és 18 óra, valamint szombati napokon 9 óra  és 12 óra közötti időtartamban a gyepmesteri telepen a nyitvatartási idő meghosszabbítása érdekében ügyfélfogadást tartanak. Az önkéntes segítők beosztását, az egyesület havonta előre átadja a Felügyelet részére.

b)     A gyepmesteri telepre bekerült állatok (ebek, macskák) közül a beteg, speciális orvosi kezelésre, vagy különleges ápolásra szoruló állatok (pl.:kölykök) gondozását, orvosi kezelésének biztosítását, tagjai segítségével. Az ily módon kezelt illetve ápolt állatok a telep nyilvántartásában szerepelnek, megjelölve, hogy ápolási helyük milyen címen van. Az állatok ápolási helyre szállítását dokumentálni kell.

c)      A telepre bekerülő állatok mikrochippel való ellátását. A felmerülő költségeket az Egyesület finanszírozza, illetve megelőlegezi. A telepről való elviltelkor – pl.:  örökbefogadás, illetve az igazolt gazdához való kerülés esetén az örökbefogadó, illetve a gazda – az állatot elszállító köteles azt az Egyesület részére megfizetni.

d)     A gyepmester értesítése alapján azonnal elvégezteti, a telepre bekerülő kutyák ivartalanítását nemüktől függetlenül, anyagi lehetőségei függvényében.

e)     Elkészíti a telep honlapját és közreműködik karbantartásában, folyamatos feltöltésében.

f)       Tájékoztató anyagokat készít a telepen elhelyezett állatok örökbefogadásával, az állatok tartásával kapcsolatban és gondoskodik ezen anyagok mindenki számára hozzáférhetőek legyenek.

g)     Fotókat készít a telepre bekerült állatokról és azt a honlapon közzé teszi.

h)     Az Egyesület által vezetett nyilvántartáshoz hozzáférést biztosít a gyepmester és az Alapítvány számára.

 

  1. Az Alapítvány vállalja:

a)     A gyepmesteri telepen található épületek az állatok tartására szolgáló (a kennelsoron lévő) felújítását, használhatóságuk emelését. A felújítási munkákat ütemezve, anyagi forrásai függvényében végzi, a Felügyelettel történő részletes egyeztetést követően. Amennyiben engedélyköteles építési tevékenység végzése történik, az engedélyek beszerzése a Felügyelet feladata.

b)     A telepen található kennelek felújítását, karbantartását, járólappal történő burkolását, valamint ehhez kapcsolódóan a kennelek előtt folyóka kiépítését a Felügyelettel történő egyeztetést követően, szintén ütemezve.

c)      Rendelkezésre álló anyagi erőforrásait, a kuratórium döntésének megfelelő mértékben és módon a telepnek az állatok tartására szolgáló infrastrukturális fejlesztésére fordítja, ennek mértékéről és a fejlesztés irányáról a Felügyelettel előzetes egyeztetést folytat.

d)     A telepen végzett felújítási, infrastrukturális fejlesztési, karbantartási munkák eredményeként keletkező érték, értéknövelés az Önkormányzat tulajdonában álló ingatlan illetve eszközök értékét növeli, azon az Alapítvány e jogcímen tulajdonrészt nem szerez.

e)     A telepen fizikai elhatárolásra kerül az Alapítvány részére ideiglenesen átadandó terület, a telep D-Ny-i részén. Az elhatárolás az Alapítvány feladata. Az ideiglenesen átadott területen felmerülő költségeket, beleértve a közüzemi költségeket is,  az Alapítvány viseli. A közüzemi költségek viselésének módja külön megállapodás tárgyát képezi a két érintett fél között.

f)       Az ideiglenesen átadott területen az Alapítvány, mobil kenneleket állít fel, és a kötelező tartási időt követően – szabad férőhely esetén - az ebeket tartásra a gyepmestertől átveszi. A mobil kenelekbe kizárólag a gyepmesteri telepről átvett állat kerülhet. A teleppel szomszédos ingatlanon állatotthont alakít ki, és a kialakítást követően az állatok tartásáról ott gondoskodik.

g)     Közreműködik a telepre bekerülő állatok fotózásában, illetve az interneten is elérhető adatbázis, nyilvántartás feltöltésében.

 

Az együttműködő felek a telep működésével kapcsolatos kérdéseket az alábbiak szerint szabályozzák:

a)     A hatósági megfigyelésre beszállított állatok elhelyezése és gondozása a telep D-K-i részén történik.

b)     A hatósági megfigyelésre, az elhullott állatok tárolására szolgáló területre kizárólag a gyepmester, vagy a Felügyelet által kijelölt személy jelenlétében és engedélyével szabad belépni. Egyéb esetekben a fertőzésveszély és a személyi biztonság biztosítása érdekében a belépés bárki számára tilos.

c)      A telepen legkésőbb az e célra alkalmas épületrész felújítását követően a felek kijelölik a beteg, speciális gondozást igénylő állatok elhelyezésére szolgáló területet.

d)     Az egyes területeket jól látható módon táblákkal kell jelezni.

e)     A Felügyelet, az Alapítvány és az Egyesület részére, belépési jogot biztosít a telepre, az irodahelyiségbe, illetve az állat vizsgálat céljára szolgáló helyiségbe. A belépési joggal élő személyek nevét, lakóhelyét, elérhetőségét a gyepmester részére írásban jelenti be a szervezet. A gyepmester a belépési jogosultsággal rendelkezőkről nyilvántartást vezet. A belépési jog szólhat határozott illetve határozatlan időre. A belépési jogosultság érvényességét a nyilvántartásnak tartalmaznia kell. A gyepmester, vagy a Felügyelet részéről eljáró személy jogosult a belépési jogosultsággal rendelkező személyt személyazonosságának igazolására kérni, aki köteles azt teljesíteni.

f)       A Felügyelet, az Alapítvány, valamint az Egyesület részére, a telep bejáratához, a vizsgáló helyiséghez, a beteg állatok gondozására szolgáló épületrészhez, valamint az iroda helyiséghez 1-1db kulcsot biztosít. Zárcsere esetén a biztosított kulcsok cseréjét is el kell végezni. A kulcsok átadás-átvételét dokumentálni kell. Az átadott kulcsok nem másolhatók.

g)     Az Alapítvány illetve az Egyesület belépési joggal rendelkező megbízottjai, tagjai jogosultak a telepen kisállatot (kutyát, macskát) elhelyezni. Az elhelyezést kötelesek dokumentálni és erről a gyepmestert írásban is tájékoztatni. Az írásbeli tájékoztatás a nyilvántartó lap kitöltésével történik.

h)     A közös használatú helyiségek, területrészek takarítását a felek, heti váltásban végzik.

i)        A telepre bekerülő állatokról a gyepmester, vagy az Alapítvány illetve az Egyesület megbízottja kiállítja a nyilvántartó lapot. Amennyiben a gyepmester szállítja be, vagy viszi be a telepre az állatot, és még nem áll rendelkezésére megfelelő fényképezőgép, 24 órán belül értesíti a Közalapítvány vagy az Egyesület kijelölt kapcsolattartóját, aki gondoskodik a fotó elkészítéséről, az adatoknak az elektronikus nyilvántartásba való beviteléről, a fotó feltöltéséről.

j)        A telepre látogató, örökbe fogadni szándékozó, állatát kereső személy a telep nyitvatartási idejében, beleértve a nyújtott nyitvatartási időt is léphet be és tartózkodhat. A nyitvatartási idő alatt, a nem látogatható részeket zárni kell, illetve táblával jelölni a belépés tilalmát vagy módját.

      6.      Jelen megállapodásban foglaltakat a felek kölcsönösen elfogadják, és aláírását követően megkezdik megvalósítását.

7.      A megállapodás teljesülése érdekében a felek rendszeresen, de legalább kéthavonta egyeztető megbeszélést tartanak. Az egyeztetést dokumentálni kell.

 8.      A megállapodás bármely fél kérésére, a felek közös megegyezése alapján módosítható.

 9.      Amennyiben bármelyik fél, a megállapodásban foglaltaktól eltérő magatartást folytat, vagy attól tartózkodik, egyeztetés keretében kötelesek a felek a probléma megoldását elvégezni. Az egyeztetés sikertelensége esetén az Önkormányzat saját, vagy bármely fél kezdeményezésére a megállapodást megszüntetheti.

10. Az együttműködési megállapodás végrehajtása során a felek részéről kijelölt kapcsolattartó személyek:

·         Önkormányzat: …..(név, beosztás, elérhetőség)

·         Felügyelet: ……(név, beosztás, elérhetőség)

·         Egyesület:….(név, beosztás, elérhetőség)

·         Közalapítvány: (név, beosztás, elérhetőség)

 Az együttműködési megállapodást, Szombathely Megyei Jogú Város Közgyűlése a …/2011. (…) számú határozatával jóváhagyta.

 

Szombathely, 2011 ……

 

   …………………………………                                       ……………………………..…

Szombathely Megyei Jogú Város                                         Közterület-Felügyelet

           Önkormányzata                                                               Szombathely

 

   …………………………………..                                      ………………………………..

Fekete István Állatvédő Egyesület                                   Kutyamenhely Közalapítvány

A bejegyzés trackback címe:

https://menhely-szombathely.blog.hu/api/trackback/id/tr832887389

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása